es troba fins i tot en una pro-porció més alta que el sucre comú. En l’etiqueta s’inclou una nota on s’aclareix que aquest compost és “una font de glucosa”, probablement amb la finalitat d’evitar que el seu nom espanti el consu-midor. Es tracta d’un disa-càrid, és a dir, un sucre que s’obté a partir del midó. Altres sucres que trobem en aquesta mostra són els següents: xarop de glucosa, xarop de glucosa i fructosa, dextrosa o lactosa. Tots tenen la capacitat de retenir aigua, fet que en millora la tex-tura perquè resulta més esponjosa i suculenta, i retarda l’endu-riment. Els sucres també donen consistència al farciment, com passa amb el tipus de confitura de fruita que trobem a Bony o a Tigretón, i aporten fermesa a la cobertura, com en el cas de Phos-kitos o Pantera Rosa. També influeixen sobre l’aspecte. A Bolly-cao, per exemple, contribueixen a la formació de compostos que aporten les tonalitats torrades característiques de l’exterior. Tots aquests ingredients fan que aquests productes tinguin una quantitat de sucre elevada. En general, és més alta en els que Publicitat que posaen risc la salut infantil L’aportació calòrica és alta per la quantitat de greixos i sucres. El més calòric aporta 457 kcal per 100 g, més que un plat d’espaguetis a la bolonyesa. Publicitat que posa en risc la salut infantil Molts d’aquests productes inclouen en els envasos reclams diferents per a atreure l’atenció del públic infantil. En alguns es tracta de personatges infantils creats expressament per a la marca, com el cas de Tigretón, Bony, Weikis o Lulu Fontaneda, mentre que en d’altres fan servir personatges infantils populars de pel·lícules o sèries de televisió, com a Pantera Rosa, Phoskitos o TostaRica. Un altre tipus de reclam és la inclusió de regals directes o la promoció mitjançant concursos, sortejos o similars. El problema d’aquestes estratègies és que normalment es dirigeixen a menors que no tenen criteri per a interpretar si els productes són saludables i per a decidir si són convenients o no, perquè després siguin ells els que facin el treball difícil, que és el de convèncer els adults perquè comprin el producte. Aquestes estratègies afavoreixen el consum freqüent d’aquests productes i, en conseqüència, augmenten el risc en la població infantil de patir obesitat i malalties metabòliques, com la diabetis de tipus 2. A Espanya, el codi PAOS, una guia amb què la mateixa indústria regula la publicitat dels aliments, no reconeix expressament l’envàs com un suport publicitari; per tant, no restringeix la inclusió d’aquesta mena de regals i promocions.