tenen cobertura i farciment: Pantera Rosa (29%), Bony (32%) i, sobretot, Phoskitos (35%) i Tigretón (37%). Encara que també és molt elevada a Lulu Fontaneda (31%), que només té farciment, i Donettes (28%), que només té cobertura. Els valors més baixos de sucre es troben a Bollycao (23%), Donuts (21%) i Weikis (17%), que no tenen cobertura. El tercer convidat: els greixos Els greixos es fan servir pel paper que exerceixen en la textu-ra. Igual que el sucre, contribueixen perquè el bescuit resul-ti esponjós i es mantingui suculent. Per aconseguir-ho es fan servir generalment olis com el de gira-sol, que podem trobar a Weikis, Bollycao, Tigretón, Pantera Rosa, Bony i TostaRica, i el de nabina (colza), a TostaRica, Lulu Fontaneda i Phoskitos. Una de les excepcions que més crida l’atenció és Donuts, ela-borat amb oli de palma, que, com que té més proporció de grei-xos saturats, permet que la textura sigui més ferma, a més de ser més barat. Per aquesta mateixa raó es fan servir olis sem-blants (de palmist totalment hidrogenat, de coco o de palma) en la cobertura de Phoskitos, Donettes, Bony, Tigretón o Pante-ra Rosa. La composició dels olis de palma i palmist és similar (la diferència és que el primer s’obté a partir de la part carnosa del fruit de la palma, mentre que el segon s’obté del pinyol). A Recomendaciones de compra Recomanacions de compra Ingredients. Convé observar si el producte està compost per ingredients nobles i si es troben en les primeres posicions de la llista. Els millors: ous, mantega, llet, fruita seca... Tipus d’oli. És preferible prioritzar olis com el gira-sol o el de nabina davant d’altres matèries grasses riques en àcids grassos saturats, com els olis de palma o de palmist. Contingut en greixos, sucres i calories. Com menys, millor. Però sense obsessionar-se. Preu. Convé estar atents perquè hi ha grans diferències entre diversos productes i no semblen estar justificades. Compte amb els reclams. N’hi ha de dos tipus: d’una banda, promocions o personatges infantils. D’altra banda, missatges relacionats amb la salut que volen atribuir característiques saludables, quan en realitat són productes de consum puntual. 1 3 5 4 2 Continua llegint